Thursday 3 September 2015

TOPIK14



IMPLEMENT AND ASSESSMENT OF TEACHING AND LEARNING BY USING ELECTRONIC AN NON-ELECTRONIC MEDIA IN EARLY CHILDHOOD CLASSROOM 

Dalam topik ini menyentuh cara pelaksanaan dengan menggunakan media elektronik dan bukan elektronik dalam bilik darjah. Terdapat beberapa kebaikan serta keburukan penggunaan media elektronik dan juga bukan elektronik. Bagi kebaikan menggunakan media elektronik ialah ia cepat, mudah, menarik minat kanak-kanak dan kemahiran bahasa antara bangsa dapat dipertingkatkan. Dan bagi keburukannya pula ialah ia melalaikan dan terdedah kepada gejalah sosial. Bagi kebaikan menggunakan media bukan elektronik pula ialah ia murah dari segi penggunaannya dan tidak memerlukan peralatan khusus. Selain itu, ia mudah di bawah dan dipindahkan dari satu tempat ke tempat yang lain. Keburukan menggunakan media bukan elektronik pula ialah cepat membosankan dan kurang memberikan suasana yang menarik bagi murid. Selain itu, kualiti kertas buku kadangkala kurang baik sehingga menurunkan minat membaca kanak-kanak.

No comments:

Post a Comment